Audi Camp - Reisverslag uit Maun, Botswana van Nico & Ria Knotters - WaarBenJij.nu Audi Camp - Reisverslag uit Maun, Botswana van Nico & Ria Knotters - WaarBenJij.nu

Audi Camp

Blijf op de hoogte en volg Nico & Ria

02 December 2015 | Botswana, Maun

Nu onze trektocht door Namibië en Botswana met de 4x4 er op zit, hebben wij nog een paar dagen dat wij in gepaste luxe mogen verkeren. Om te beginnen in een "tented lodge". Dat is een grote dubbeldaks Afrikaanse tent, met een heuse voordeur, twee grote eenpersoonsbedden met muskietengaas en aan de achterkant een buitendouche en -toilet. En uiteraard ook weer restaurant en zwembad. Voorwaar, het leven van een toerist is zo slecht nog niet.

Door onze vrienden in Gabon, Martin en Jeannette, was Audi Camp, net even ten noorden van de plaats Maun aangeraden, zij waren hier ook geweest. De lodges liggen aan de Thamalakane river en kijken hier schitterend op uit. De rivier is niet al te breed en aan de oevers grazen koeien. Een waar paradijsje.

Tegenover de camping ligt een vreemd uitziend internet café. Daar konden wij eindelijk onze reisverslagen en foto's zonder moeite uploaden. In het café werden wij aangesproken door, zeg maar een soort "autoverkoper". Nu is daar niets mis mee, die mensen moeten er ook zijn. Maar net zoals je controllers er tussenuit haalt, zo ook autoverkopers. Hij werkte bij de plaatselijke Audi dealer en vroeg waar wij verbleven. Toen wij naar de overkant van de straat wezen, fleurde hij op: "dus u rijdt al Audi!" Wij keken hem verbaasd aan, hoe kon hij dat weten? Kijk, dat zit zo, zei hij: Audi Camp is exclusief voor mensen die Audi rijden, anders kom je er niet op. Toen wij vertelden dat wij beide een Audi berijden, werd hij helemaal dol. Wij moesten samen met hem op de foto, maar dat hebben wij pertinent geweigerd. Er zijn grenzen: je gaat niet met een autoverkoper op de foto, ook al verkoopt hij Audi's. Behalve dat Audi Camp alleen toegankelijk is voor Audi berijders, zitten er geen verdere voordelen aan vast.

Na deze vreemde ontmoeting, een duik in het zwembad en een poging ons laatste bier uit de 4x4 op te drinken, bleven wij ons afvragen hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat wij een boeking hebben gekregen op een camping middenin Botswana exclusief voor Audi rijders...

• 02 December 2015 - 18:50

Tiny:

Konen er nog meer verslagen? Dan blijf ik nog even lekker zitten! Moet sinds kort weer huishoudelijke dingetjes doen

• 02 December 2015 - 19:07

Lucy:

We worden verwend vandaag. Al drie verslagen!!!!!!

• 02 December 2015 - 21:51

Jeannette:

Dat geloof ik niet! Van die audi exclusive bedoel ik. Wha ha ha, dan hebben ze nooit genoeg klandizie.
    Wij hebben er overigens niet geslapen , wij logeerden 1x verderop aan de Thamalakane, bij Thamalakane lodge en 1x ergens anders bij 2 Nederlanders. We reden overiigens wel in een audi in die tijd. WHa ha ha

• 03 December 2015 - 07:01

Jeannette:

Nog een kleine toevoeging: ik claim dit verhaal dus als niet waar :-)

• 03 December 2015 - 08:36

Nico & Ria Knotters:

Audi in automobiel termen is de Latijnse vertaling van de achternaam van Anton Horch, de oprichter van Audi autobedrijf in 1909. Horch betekent in het oud-duits: hoor of luister.
    Audi in Botswaanse termen betekent Fish Eagle; Audi is de naam van deze vogel in de lokale taal, het Setswana

• 04 December 2015 - 15:12

Mattheu En Corine:

Ria en Nico,
    We hebben genoten van jullie reisverslagen, we gaan het missen.
    Wat een geweldige reis.
    Goede terug reis, to snel.
    Lieve groet, Mattheu en Corine

• 06 December 2015 - 17:20

Paul:

Een vreemde aanname over autoverkopers overigens.